A PoC adóvevők a hagyományos adóvevőkhöz hasonlóan csoportok (munkacsoportok, csatornák) közti kommunikációt biztosítanak; azonban közvetlen rádió-összeköttetés helyett az internethálózatot használják egymás elérésére, így biztosítható a korlátlan hatótávolság.
A PoC készülék adóvevő és VoIP eszköz egyben. A PoC technológia ötvözi a hagyományos rádiózás és az internet, illetve VoIP adta lehetőségeket. Egy időben teljes csoportokkal tudunk kommunikálni, miközben a távolság már nem jelent akadályt. Az eChat PoC rádiókon a már megszokott adóvevő funkciókon túl számos, a mai kornak megfelelő digitális többletszolgáltatás is elérhető, úgymint:
-
diszpécser szoftverkompatibilitás
- hívásrögzítés
- alkalmi beszédcsoportok létrehozása
- privát beszélgetés
- szinte korlátlan számú beszédcsatorna
- GPS alapú szolgáltatások: nyomkövetés, riasztás területre történő belépéskor, vagy onnan való kilépéskor
- Android operációs rendszer, over-the-air frissítések.
Az eChat PoC, azaz internetalapú adóvevő készülékek további jellemzői:
- nagy akkumulátor kapacitás
- ipari kivitel: magas víz-, por-, ütésállóság
- hálózatfüggetlenség: az egész EU-ban használható roaming díjak nélkül, de más SIM kártyákkal bármelyik országban
- hagyományos és Bluetooth kiegészítők.
PoC szolgáltató
A PoC rendszer működtetéséhez szükség van egy PoC szolgáltatóra, mivel a készülékek összekapcsolásáról, illetve a hívások irányításáról az erre szolgáló szerverek gondoskodnak.
Az eChat PoC rendszer esetében ezt a szolgáltatást Magyarországon az Anico Kft. biztosítja. A technológiát és a készülékeket a Caltta, a ZTE adóvevőkkel foglalkozó leányvállalata fejlesztette ki, amelyeken az Anico Kft. részére testreszabott szoftverek futnak.
A PoC előnyei más technológiákhoz képest
Munkavégzés során kulcsfontosságú a hatékony kommunikáció, amelyre többfajta megoldás létezik. Miért válasszuk az eChat PoC adóvevő rendszert, ha a munkatársak kommunikációját megoldhatnánk mobiltelefonnal, szabadon használható vagy esetleg engedélyköteles, ipari adóvevőkkel is?

Mobiltelefonhoz képest:
- PTT adásindító gomb: nincs tárcsázási és hívásfelépítési idő; azonnali kommunikáció gombnyomásra
- csoportos beszélgetések: egyetlen gombnyomással egyszerre több ember hallja, amit mondasz
A frekvenciaengedély nélkül használható adóvevőkhöz képest:
- zárt kommunikáció; nem tévedhet kívülálló a beszédcsatornádra
- sokkal nagyobb hatótáv: a lefedettségnek csak az internetelérés szab határt
Professzionális (engedélyköteles) adóvevőkhöz képest:
- földrajzi távolságoktól független kommunikáció; akár nagy távolságban lévő telephelyek között is
- a profi átjátszós rádiókommunikációs rendszereket helyettesítő, annál költséghatékonyabb megoldás: mind a beruházás, mind az üzemeltetés olcsóbb, mivel nincsenek rendszertervezési és frekvenciahasználati díjak
- nincs szükség tervezési és engedélyeztetési folyamatra, így szinte azonnal használatba vehető
Az Anico eChat szolgáltatás előnyei
- Magyarországi szerverpark, amelyet az Anico Kft. üzemeltet; így biztosított a nagyobb sávszélesség, a rövidebb válaszidők és a GDPR szabályainak megfelelő adatvédelem
- Magyarországi ügyfélszolgálat magyar és angol nyelven
- Magyar nyelvű menürendszer a készülékeken és a diszpécser szoftverben; így a kezelés nem igényel idegennyelv tudást
- eChat diszpécser szoftver, amely számítógépről kezelhető, Windows alapú, és jelentősen megkönnyíti a munkaszervezést
„A ’80-as évek óta foglalkozom rádiózással rádióamatőrként és professzionális rendszerek tervezőjeként, kivitelezőjeként, de az internettechnológia és a PoC rendszerek nyújtotta lehetőségek számomra is új távlatokat nyitnak.”
Dévényi József, az Anico Kft. alapító tulajdonosa
További információk az eChat POC rendszerről: www.pocadovevo.eu